Friesland Campina

    Branding waarvan

    de melk hem in de mond loopt

    Royal FrieslandCampina behoort met hun jaaromzet van 11,0 miljard euro tot de zes grootste zuivelondernemingen in de wereld en voorziet dagelijks miljoenen consumenten van hun waardevolle voedingsproducten. Door de strategie en eigen identiteit proberen ze voortdurend de concurrentie voor te blijven en de klanten te blijven binden aan hun merk. De verduurzaming speelt hierin een grote rol. Je kan je dus goed voorstellen dat hier dagelijks veel denkwerk, onderzoek en personele inspanningen worden verricht.

    Storytelling

    FrieslandCampina is daarom voortdurend op zoek om zichzelf te verbeteren en hun positie te verstevigen om de concurrentie een stap voor te kunnen zijn. Jezelf “blootstellen” om te kunnen verbeteren. Intern wordt er dan ook door middel van diverse platforms en werkgroepen kritisch gekeken, bijvoorbeeld door middel van de Lean methodes. Hiervoor was het interne platform Continuous Improvement In The Office op zoek naar een eigen logo en identiteit binnen de organisatie. Het logo die Anblick heeft ontworpen wordt volop gebruikt in communicatie, trainingsmaterialen en tools die ingezet worden voor het Continuous Improvement programma binnen FrieslandCampina.

    #Logo
    #Branding
    #Huisstijl